Autobahn_Identity_case_Bren

Visuele identiteit Brentano

Anno 2010 vond stichting Brentano het tijd voor vernieuwing. Onder aanvoering van Jantien Anderiesen en Autobahn is Brentano een nieuwe weg ingeslagen.

 

De nieuwe visuele identiteit van ouderenzorginstelling Brentano is kleurrijker dan ooit tevoren.


Meer over deze case

Visuele identiteit Brentano

Brentano  |  Corporate identity  |  Uniek lettertype

Autobahn_In-Fashion_1

IN-FASHION

1 hotel, 5 kamers, en meer dan 20 fashion designers, fotografen en storytellers

 

Geen traditionele catwalk, maar verhalen, ontwerpen en beelden van meer dan 25 fashion designers en experts in het centrum van Utrecht. Autobahn heeft de verhalen achter de kledingstukken tot leven gebracht door middel van visual storytelling. Het begrip reflectie is het uitgangspunt geweest voor de expositie in Hotel Dom en alle communicatie uitingen.

 

De uitnodigingen voor het event zijn gelaserstanst uit spiegel-acryl. Om meer diepgang aan de kledingstukken te geven zijn er termen bij het stuk geplaatst. Hierdoor krijgt de bezoeker een idee van wat de maker van het kledingstuk over wil brengen.

Autobahn_In-Fashion_3
Autobahn_In-Fashion_2
Twaalf_beeld1

Twaalf

Visuele identiteit voor Twaalf


Twaalf is een inspirerend adviesbureau voor instellingen, overheden en bedrijven. De pakkende naam heeft Autobahn omgezet naar een beeldmerk waarin de klok die twaalf uur slaat centraal staat. Om een uniek karakter aan de identiteit te geven hebben we bovendien twaalf verschillende illustraties ontworpen die elk een kernwaarde symboliseren.

We hebben voor het logo een digitale klok gebruikt, en voor de illustraties de wijzers van een analoge klok.

 

Bekijk de website van Twaalf

Twaalf_beeld2
Twaalf_beeld3
WassinkLundgren_beeld1

WassinkLundgren

Visuele identiteit voor fotografenduo

 

Autobahn heeft de visuele identiteit voor het talentvolle fotografenduo bestaande uit Thijs groot Wassink en Ruben Lundgren ontworpen. Om op te vallen hebben we besloten om te communiceren middels uitdagende teksten, zoals:

 

WassinkLundgren is still searching for the right contacts within the MOMA.

 

WassinkLundgren is still searching for a close friendship with an art director (who matters).

 

Bekijk de website van WassinkLundgren

WassinkLundgren_beeld2
WassinkLundgren_beeld3
Autobahn_Identity_Poike_011

Poike Stomps

Visuele identiteit voor fotograaf Poike Stomps


Poike Stomps (1977) is een Nederlandse freelance fotograaf die afwisselend toegepast en autonoom werk produceert. Zijn voornaam is op z’n minst opvallend te noemen, maar juist daarom is deze als merknaam erg sterk en geloofwaardig. De typografische aanpassing was genoeg om van de voornaam een logo te maken.

 

Het logo van Poike werd geselecteerd voor de winnaarslijst van Wolda – The Worldwide Logo Design Annual in 2008.

 

Bekijk de website van Poike

Autobahn_Identity_Poike_2
Autobahn_Identity_Poike_3
Autobahn_Identity_HBS_01

Holland Baroque Society

Visuele identiteit voor een barokensemble

 

De Holland Baroque Society is een klein barokensemble uit Utrecht. De identiteit die Autobahn ontwikkelde is vriendelijk en modern, maar valt tegelijkertijd zeer goed op in de stad. Dit past perfect bij de vier dames van de Holland Baroque Society.

 

Daarnaast heeft Autobahn ook de website van de Holland Baroque Society ontworpen.

Autobahn_Identity_HBS_2
Autobahn_Identity_HBS_3
Autobahn_Spatial_Go_live_01

Go Live

Identiteit GO Live

 

GO Live is een onderdeel van de Groene Offerte waarbij ontwerpers elkaar kunnen ontmoeten en kunnen praten over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van duurzaam ondernemen en ontwerpen.

 

Om de diversiteit en het “live”-aspect uit te beelden hebben we ervoor gekozen om het logo uit een houten plank te laseren, deze op “echte” materialen te plaatsen en het geheel te fotograferen.

 

Kijk op www.groeneofferte.nl voor meer informatie over duurzaamheid en ontwerpen.

Autobahn_Spatial_GO_21
Autobahn_Spatial_GO_31
Autobahn_Identity_Rasa_01

RASA

Visuele identiteit voor RASA

 

RASA presenteert muziek en dans uit alle werelddelen. Op het podium aan de Pauwstraat in Utrecht zijn het hele jaar door concerten, dansvoorstellingen en clubavonden te bezoeken.

 

Autobahn heeft de visuele identiteit ontworpen vanuit de gedachte dat RASA een herkenningspunt nodig heeft om zich goed te profileren in de stad. Dit is de R geworden, en hierbinnen speelt het programma van RASA zich af.

 

We hebben briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, posters, flyers, een nieuwsbrief, (e-)tickets en een magazine ontworpen. De website is ontwikkeld in samenwerking met Eagerly.

 

Bekijk de website van Rasa

Autobahn_Identity_Rasa_02-257x339
Autobahn_Identity_Rasa_03-328x339
TOP